Vilkår og betingelser

Ved kjøp av Hageguiden:

Ved å bestille abonnement på Hageguiden, vil du motta en digital hageskole i 12 deler (1 hver måned) – samt tidsskriftet Hageguiden (100 sider) i løpet av 2021. Den digitale hageskolen blir tilsendt til oppgitt epostadresse i begynnelsen av hver måned. Evt tidligere digitale utsendinger blir ettersendt ved tegning av abonnement.

Abonnementet gjelder for 12 måneder i kalenderåret 2021 og forlenges ikke. Ordinær pris for abonnementet er kr 249,-.

Dersom du bestiller innen kl 07.00 25. mai 2021 vil du få tilsendt tidsskriftet Hageguiden portofritt cirka 1. juni 2021. Leveringstid kan variere etter hvor i Norge du bor. Tilbudet gjelder kun i Norge.

Ved kjøp av frø:

Frøene som selges i Spirea Nettbutikk er porsjonspakker levert av Nelson Garden AS. Alle de utvalgte produktene er hentet fra serien «Dyrk året rundt med Sara Bäckmo» og er spesielt tilpasset dyrket i norsk/svensk klima.

Partene:

Selger er Tastatore AS, Furuveien 39E, 0678 Oslo, bjornhild@tastatore.no, tlf: 41 44 09 80, org. nr: 994827626, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

Betaling:

Betaling i nettbutikken skjer ved utsjekking i kassen, og betalingsløsningen håndteres av det norske firmaet Dintero. I Spirea Nettbutikk kan du betale med kort, Vipps eller faktura.

Betalingen blir belastet ditt kort ved bestilling.

Levering:

Hageguiden:

Den digitale hageskolen blir gjort tilgjengelig for alle abonnenter den 1. i hver måned. Første del blir tilgjengelig umiddelbart etter betaling. Passord til hver del blir tilsendt den epostadressen som er oppgitt ved bestilling.

Papirutgaven av tidsskriftet Hageguiden blir distribuert til den adressen som er oppgitt ved bestilling.

Frø:
Ved bestilling av frø sendes disse som brev som leveres direkte i postkasse. Det er fast pris på sending av frø uansett hvor mange frøpakker som bestilles. Pris for sending av frø er 45,- og inkluderer behandling av ordre, boblekonvolutt og porto.

Vi pakker og sender vanligvis bestillinger fortløpende hver dag.

Du er selv ansvarlig for å fylle ut korrekt navn og adresse ved bestilling. Brev som ikke kommer frem grunnet feil adresse, kan vi dessverre ikke ta ansvar for.

Bindingstid/oppsigelse:

Abonnementet på Hageguiden forhåndsbetales for hele kalenderåret 2021, og forlenges ikke. Det trenger derfor ikke å sies opp ved årets utløp.

Angrerett:

Hageguiden:

Angrerettloven gir deg rett til å angre på kjøp av et abonnementsprodukt ved å melde fra innen 14 dager etter at din bestilling er aktivert. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Her kan du laste ned angreskjema:  PDF – DOCX

Ønsker du å angre avtalen, må du underrette oss om dette ved å sende en epost til bjornhild@tastatore.no.

Hvis du benytter deg av angreretten, refunderer vi betalingen vi har mottatt fra deg. Tilbakebetalingen finner sted uten unødig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den datoen hvor vi har mottatt din meddelelse om at du angrer den inngåtte avtalen.

Frø:

Retur og bytte skjer i henhold til angrefristlovens bestemmelser. Det er 14 dagers returrett av ubrukte varer i original uskadet emballasje. Returporto betales av kjøper.

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Foretak har ikke angrerett.

Reklamasjon/mangel ved varen:

Hageguiden:

Reklamasjon av feil, mangler og forsinkelser ved tilsending av den digitale hageskolen eller tidsskriftet Hageguiden, må gjøres til bjornhild@tastatore.no snarest mulig etter at feilen er oppdaget eller burde blitt oppdaget.

Eventuelle tilbakebetalinger gjøres til den samme betalingsmåte som du benyttet ved betaling for produktet.

Frø:

Vi har garanti på at frøene du kjøper fra oss skal være sortsekte. Skulle det være en feil med sorten, så send oss en mail med bilde av planten med ordrenummeret ditt og vi refunderer beløpet for frøposen.

Alle frø vi selger skal spire i henhold til spireprosenten på pakken. Hvis du ikke får spiring på frøene, send oss en mail, med ordrenummer og fortell oss når frøene er sådd, hvor de er satt med tanke på lys og temperatur og hvilken type jord du har brukt. Hvert tilfelle vurderes individuelt ut fra den informasjonen som blir gitt, da forskjellige frø har forskjellige krav til hva de trenger for å spire og det er forskjell på hvor lang tid de bruker på å spire. Reklamasjon må skje innen rimelig tid etter såing og senest et år innen kjøpsdato.

Behandling av personopplysninger:

Personopplysninger behandles i henhold til retningslinjene for personvern, som du kan lese her: https://spirea.no/nettbutikk/personvern/

Endring av opplysninger og abonnement:

Hvis du har flyttet eller endret epostadresse i perioden mellom bestilling og utsendingen av tidsskriftet Hageguiden, må du melde fra om dette umiddelbart til bjornhild@tastatore.no.

Om du ikke har informert om ny adresse og derfor ikke har mottatt bladet, vil den ved henvendelse bli ettersendt med portokrav.

Konfliktløsning:

Klager rettes til selger innen rimelig tid (se punkt om «Mangel ved varen»). Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Rull til toppen