Har du ofte sterke meninger om produkter, tjenester og bedrifter? Da bør du lese videre om hvordan du kan være med å påvirke – og samtidig tjene penger selv.
REKLAME FOR MENINGSTORGET
Spørreundersøkelser er et viktig verktøy for at bedriftene skal kunne tilrettelegge sine produkter og tjenester ut fra kundenes behov.
I dagens marked er ulike typer meningsmålinger noe mange bedrifter bruker mye penger på – og det gjør de fordi det lønner seg for dem å få greie på hvordan de kan få mer fornøyde kunder.
Det er som regel veldig irriterende å bli oppringt av et meningsmålingsbyrå på telefonen. De ringer som regel akkurat når det passer som dårligst – midt under middagen, mens du ser på sønnen spille fotballkamp eller når du rett og slett ikke har lyst til å snakke i telefonen. Og det tar ALLTID mye lenger tid enn de sier i starten av samtalen.
Spørreundersøkelser på nett er derfor langt mer behagelige. De kan du svare på når det passer deg.
Spørreundersøkelser på nett
Meningstorget.no er en tjeneste som samler nettbaserte spørreundersøkelser fra mange ulike bransjer og firmaer. Det kan være alt fra hvor fornøyd du er med banken din, til spørsmål om ulike dagligvarer.
Ofte føles det godt bare å kunne «si fra» til noen – men hos Meningstorget vil du også bli belønnet for jobben med å svare på meningsmålinger i form av penger eller gavekort. Du kan for eksempel få gavekort fra iTunes, Zalando, Dressmann eller Peppes Pizza.
Hver gang du svarer på en spørreundersøkelse tjener du opp poeng som du senere kan cashe inn, enten ved at du får penger via PayPal eller i form av gavekort.
Hvert kvartal trekkes det også ut en pengepremie på 35.000 kroner til en heldig vinner som har svart på minst 1 spørreundersøkelse. Desto flere undersøkelser du svarer på, desto flere lodd får du til premietrekningen.
Er dette noe for deg? Registrer deg her.
Relevante tema
Når du registrerer deg blir du bedt om å svare på noen spørsmål om deg selv. Dette vil gjøre det lettere for Meningstorget å sende deg de undersøkelsene som er mest relevante for deg. Hvis du for eksempel ikke har småbarn, er det jo lite relevant å svare på undersøkelser om bleier og barnemat.
Bjørnhild er for eksempel en «fast gjest» hos møbelgiganten IKEA (hvem er ikke det…), og blir faktisk stadig positivt overrasket over både utvalget, produktene og servicenivået.
Da hun registrerte seg hos Meningstorget.no handlet den første undersøkelsen hun svarte på om nettopp IKEA.
Få butikkene til å skjerpe seg
Du lurer kanskje på hvorfor du skal bruke av din tid til å hjelpe bedriftene til å få mer kunnskap om kundene sine?
Hovedårsaken er at det å si din mening vil kunne komme deg og andre forbrukere til gode. Hvis du synes en butikk er skikkelig dårlig på service, er det smart å fortelle dem det, slik at de kan skjerpe seg.
For i likhet med andre mennesker er ikke de som driver butikk tankelesere – du må rett og slett fortelle dem hva du ønsker deg.
Og hvis du i motsatt tilfelle er kjempefornøyd med en tjeneste, tenk så hyggelig det er for bedriften og de ansatte å få høre det! Medarbeidere som får ros vil gjøre en bedre jobb, og det blir jo bra for alle.
DETTE BLOGGINNLEGGET ER EN ANNONSE FOR MENINGSTORGET.NO