Det er ikke alle som tenker seg om to ganger før de klager.
Her er et knippe herlige klager sendt inn til reisebyrået Thomas Cook.
Det er utrolig hva folk får seg til å klage over…
1. “Det burde ikke vært tillatt å sole seg toppløs på stranden. Det var veldig forstyrrende for min mann som faktisk bare ønsket å slappe av.”
2. “Jeg ble kvalm da jeg fant ut at nesten alle restaurantene i Goa, India serverte curry. Jeg liker ikke sterkt krydret mat.”
3. “Vi dro på ferie til Spania, og fikk store problemer med taxi-sjåførene. De snakket bare spansk.”
4. “Vi bestilte dagspass til en vann-park, men ingen fortalte oss at vi måtte ta med egne badebukser eller håndklær. Det trodde vi var inkludert i prisen.”
5. «Stranden var for sandete. Vi måtte vaske og rense alt hver gang vi kom tilbake på rommet.»
6. «Stranden var ikke slik som dere viste i brosjyren. Der er sanden nesten helt hvit, mens den i virkeligheten var mer gulaktig.»
7. «De lokale kjøpmennene i Puerto Vallartato er late som stenger butikkene sine et par timer midt på dagen. Det skjer ofte at jeg trenger å kjøpe noe på den tiden av døgnet. Dette de kaller siesta bør avskaffes.»
8. «Ingen fortalte oss at det var fisk i vannet. Barna våre ble skremt.»
9. «Selv om det i brosjyren sto at leilighetene hadde fullt utstyrte kjøkken, fant vi ingen egg-deler.»
10. «Jeg synes det burde vært opplyst i brosjyren at de lokale butikkene ikke selger ordentlige kjeks som custard creams eller ingefærnøtter.»
11. «Veiene var ujevne og humpete. Derfor fikk vi ikke lest den lokale guide-boken da vi tok bussen til hotellet. På grunn av dette, var det mange ting vi ikke fikk oppleve. Ting som hadde gjort ferien vår morsommere.»
12. «Det tok oss ni timer å fly hjem til England fra Jamaica. Noen amerikanere vi møtte brukte bare tre timer hjem. Det synes vi er urettferdig.»
13. «Jeg sammenlignet størrelsen på vår to-roms leilighet med våre venners fire-roms. Vår var vesentlig mindre enn deres.»
14. «Da vi var i Spania, var det for mange spanske folk der. Resepsjonisten snakket spansk og all maten var spansk. Ingen fortalte oss at det kom til å være så mange utlendinger der.»
15. «Vi måtte stå i kø for å komme ombord i båten, som forresten ikke hadde air-condition.»
16. «Det er deres plikt som reise-operatør å informere oss om bråkete og frekke gjester før vi drar.»
17. «Jeg ble bitt av et insekt. Det sto ingenting om insekter i brosjyren deres.»